cherish every moment we lived
be thankful of what we had and achieved

Saturday, April 16, 2011

I'm 27, I'm OK.

Assalamualaikum..heyyaaaa!!!! wah, sudah berinci2 tebalnya habuk kat blog nie.kui kui..nk wat cmne.tuan empunya blog malas gile nk update.huhuhu..update hidup saya setakat ini.

1.  bermula 1 mac 2011. secara rasminya saya telah memulakan karier kerjaya saya di HKL.sebut jek keje kat spital org igt msti saya ni doktor atau nurse.tekaan cliche.aih, bila saya cakap saya keje as pegawai sains kt situ, cm terpinga2 jek.eh hello, tanpa pegawai dan dan kakitangan bawahan, docs are nothing k.sorry ek, bukan nk mengutuk kerjaya doktor, tapi perangai doktor yang rasa cm dia sangat hebat dan bagus itu yang membuat saya meluat dan naik menyampah.we are all equal.so pls don't underestimate others.u need their help as well.ok.lupakan pasal karenah docs.lets talk about my new career.well, aku keje kat lab molecular genetic at paediatric institute, HKL.paediatric institute tu tempat rawatan khas utk kanak2.lab aku berfungsi melakukan ujian2 genetik ke atas kanak2 yang mengalami masalah atau disyaki ada sindrom2 tertentu.baru sekarang aku tau rupanya ada byk sindrom penyakit yang disebabkan masalah genetik.yg belajar hanya sindrom down, turner, edward.rupanya ada byk lagi.kalau kanak2 tu lambat dr segi pertumbuhan, lambat pick up masa belajar, bentuk muka yg 'dysmorphic' or not in appropiate propotion, cthnya dahi yg luas, flat nasal bridge, itu pun mgkn disebabkan oleh genetik.ini sesuatu yang baru utk saya.tak penah belajar sebelum ni sbb masa degree bukan amik pure genetic.actually i hate genetics sbb deal dgn bnda yg tak nampak dgn mata kasar.but now, i kind of gradually falling in love with genetics.hehe.itula org cakap, tak knal maka tak cinta.so bile tgk kes2 genetik yg pelik ini, membuatkan aku tersedar.betapa untungnya aku dilahirkan secara normal tanpa sebarang penyakit genetik(penyakit genetik ni takleh dirawat ye kawan2, kalau boleh pun mengurangkan kesengsaraan pesakit, bukan meyembuhkan).syukur ke hadratMU ya ALLAH.so dari situ, aku berusaha utk bersyukur dgn apa yg ada.tresure what u have, and live for the moment.

2.Im 27 now.ya ALLAH, cepatnya ms berlalu.tak sangka aku dh 27.rsnya perangai tak serupa bikin dgn umur.hahaha.apa yg aku harapkan??saya harapkan yang terbaik.saya harap saya tak berasa sedih sgt sbb still single until now.saya harap saya akan menjadi lebih rajin utk taip tesis saya.tak tau la nape asyik malas jek nk taip tesis.aiseh.parah cmni.hehe

3.owh ye, bbrp sblm birthday sy, nina ajak pi maybelline makeover.so without any thinking, me just agreed with her.it was my first time attended such event.my feeling???of course la nervous.hahaha.mcm2 aku pk.1st time gak pakai mascara n (sblm ni senyap2 dlm bilik).maleh nk pakai mascara kecuali masa period.well, it did turn out well for me.hehe.a thousands of credits to NINA.=))

setakat ini je rasanya update kali ni.till then, chow!!!!

No comments: