cherish every moment we lived
be thankful of what we had and achieved

Sunday, October 25, 2009

suatu hari....

suatu petang 24 oktober 2009, waktu kejadian antara 4-430 petang..ketika itu, aku sedang khusyuk menonton cite hindustan kat tv3...best wei cite die..cite psl along aka ceti di India..mmg lawak habis...mak aku sedang memperkatakan tentang keadaan rumah aku (kpd sesiapa yg pernah berziarah ke rumah aku, korg tau la cmne keadaannya, still under construction...yela, pekerjanya sorg je..aka MY FATHER...diala pekerja..diala mandur..hehe)...tetiba mak aku bersuara

Mak : Along kawenla cepat. Carila calon. Biar cepat sket abah siapkan rumah.(lebih kurang tambah camtula perbualan)

Aku : Dalam hati. Apakah?Kawen cepat?Cari calon.Oh no!!Bersuara.Hehe.Tergelak je.Calon takde lagi mak.

Abah : Entah maknye. Ingat nak cari bakal suami senang agaknya. even nak beli sawi kat pasar pun kena pilih btul.kene tengok fresh ke tak (lebih kurang tambah cmtula perbualan)

Aku : btul tu mak. LELAKI ZAMAN SEKARANG NI TAKLEH PERCAYA SGT.SUME CAM HAMPEH JE.biarla adik yang kawen dulu.


apa konklusi yang dapat anda simpulkan di atas?
a)mak yang tak sabar nak menerima menantu, menjadikan alasan nk rumah siap cepat untuk menerima menantu
b)abah yang tak bersedia untuk melepaskan anak dara kesayangan
c)tuan empunya badan yang seolah2 berputus asa untuk memulakan perhubungan semula

-tammat suda-

3 comments:

YaMie said...

aku teruja bab kawin2 ni. disebabkan ko kakak aku aku dahulukan la ko dulu. nnt langkah bendul kene bayar pulak hahahaha

SIKAKITULIS said...

ye aku setuju dgn yamie..ko kena kawen dulu.nnti kami langkah bendul plak hehehe

shiela-suka-suki said...

aahhh,takde maknanya langkah bendul..suh anis kawen dulu..dia lebih tua dari aku..hehe(diri tak mau mengaku tua)