cherish every moment we lived
be thankful of what we had and achieved

Sunday, December 19, 2010

insecure

salam.kala ini hormon keyakinan rendah.pasal pe?ni semua sbb job hunt.baca kriteria2 yang mereka inginkan.buatkan aku terkelu seketika.nak apply, tapi pikir, aku ni memenuhi kriteria yang diinginkan ke?pangg..sudah wujud perasaan tak yakin dgn diri sendiri.huhuhu..sedih2...keje dalam bidang sains ni bukannye byk sgt.kalau adapun keje kena buat sales.ooohh, itu bukan sesuatu yang aku suka.cmne ni?huaaaaa..susahnya la nk cari keje yg kita minat nih.ke nk keje dalam bidang tak brp nk ngam, then dgn harapan minat akan muncul tak lama kemudian.

di kala ini juga, tgh struggle siapkan tesis dan manuskrip.tesis bab keputusan dan perbincangan yang tak siap lagi.adoilaaa...pening sei nk buat perbincangan...nk pikir sebab musabab kenapa terjadi, kenapa tak jadi, kenapa jadi cm tu, apa justifikasi kamu..kenapa awak tak jatuh cinta dgn saya..ehh salah topik plaks..ahakss....huhuhu..kena byk kan lagi membaca...chaiyyyoookk Shiela!!!!

ptg td, pergi kenduri kawen rakan biotek um, yati kat dewan sejarah kat depan IJN.jumpa la kwn2 lama biotek.kalau jumpa ni, tak sah kalau tak update cite.kesimpulan yang dapat disimpulkan hasil perjumpaan ptg tadi:  hidup ini memang tak lari dari masalah. walaupun kita tgk org tu ceria dan happy sentiasa, tapi sebenarnya org tu ada masalah.cuma tak tunjuk jek.orang yg keje pun ada masalah.kena tingkat kan prestasi, kalau tak bos kata u r fired (tp org keje best ada duit tika ujung bulan compare dgn student..huhu)..so live life to the fullest..bahagiakan diri anda walaupun ada mslh yang berat...yezzaa...till then salam...

2 comments:

a.m.n.i.n.a said...

Jgn risau..masing-masing akan ada rezeki mereka sendiri. For now why dont u start eyeing on any lecturing job..i know u can do it. Gambate Shiela-san!

shiela-suka-suki said...

u know that i tend to speak very fast like f1 cars.hahaha
thanx dear.tgh pk option itu jugak.=)