cherish every moment we lived
be thankful of what we had and achieved

Thursday, December 31, 2009

Sayonara 2009...Ahlan wasahlan 2010

Assalamualaikum.hye there.hanya tinggal 8 jam 15 minit sebelum kita melangkah ke dekad yg baru,2010.pejam celik tidur bangun dh smpi ke penghujung tahun.sekejap je masa berlalu.sesungguhnya, kita berada di akhir zaman.salah satu petanda akhir zaman.sbb tu terasa ms cam bullet train je.kita je lalai yg masa.sesungguhnya org yg lalai dgn masa termasuk dlm golongan yg rugi.tujuan menulis ni just nk recap kenangan, momen terindah, manis, pahit dan masin yg berlaku sepanjang 2009.

1. 14 februari 2009.kedtgn KAKIs ke KL.menonton Puteri Gunung Ledang The Musical.Lepak.makan.camwhore.amik gambar.gossiping,tu paling penting.haha.memang best lepak dgn korg.

2. 15 februari 2009.keluar dengan seseorang yang aku baru 2 bulan aku kenali.setelah 2 tahun tidak keluar date dgn guy.aku gelar Mr Os.hehe.well,a good start actually.

3. 5 april 2009.my 25th birthday.got cuppies from my dearest sis.also got secret recipe cake from my mum.yummy!!!

4. 26 april 2009.again going out with Mr Os.he asked me out.watched movies 'he;s not just that into you'.great movie.totally i have a great day!!!

5. 8 mei 2009.the moment of truth has come.KAKIs going to Pulau Perhentian.alhamdulillah.setelah dirancang, akhirnya menjadi.memang best.cant describe by words.really2 bond us together.i love snorkeling.i love beach scenery.i love everything about island.yeah!!!

6. sepanjang mei sampaila julai-i think i should forget him but i cant.pastu ada plak mainan politik pejabat.lagi aku tensi.emotional moment.very bad moment.

7. 29 mei 2009.off to pasir mas with syud,dengan menaiki tren.14 jam tu.cool.kenduri kawen one of our best fren, sema.

8. 7 julai sampai 10 julai 2009.penantian selama setahun.yeah,shop till u drop at bandung.best bangat.ilang sekejap stress tesis.

9. end of july.tak igt tarikh.doing something out of my mind.haha.confessed my feelings to somebody.rejected.how i felt during that moment?of course la sedih but life must go on.perasaan bukan sesuatu yg boleh dipaksa.

10. 15 ogos 2009.keluar dengan Mr Os.workshop fotografi di midvalley.degil aku ni.kepala batu.end up aku yg sakit hati.

11. 22 ogos 2009.mula berpuasa di bulan ramadhan.alhamdulillah.aku diberi kesempatan bertemu ramadhan.semoga segala amal yg telah dilakukan diterima Allah.Amin.

12. 13 september 2009.berbuka puasa dengan Mr Os.sekali lagi.natijahnya harus aku hadapi.but i have a great weekend!!!

13. oktober.struggle with my tesis,my project.terdapat perubahan.have to start all over again.penat.bulan ni jugak la aku start ajar tuisyen.pun penat jugak.penat mental.cmne nk handle budak,nk pastikan die faham.susah2.juga terpaksa berhempas pulas dgn perasaan sendiri.i must let him go.otherwise, aku yg merana.kita tak semestinya selalu dapat apa yg kita inginkan.

14. 22 november -24 november 2009.off to Kota Kinabalu.attend Seminar mikrograviti kali kedua di UMS.sepatutnya prof aku yang pergi, tapi atas sbb tertentu,aku jadi wakil.kena present result.satu pengalaman baru utk aku.

15. 28 november 2009.Lina kawen.she is one of my best fren during my uni year.

16. 5 disember.saat2 yg ditunggu.lepak with KAKIs.tonton Natrah.lepak kt Chocolate.best!!!!

17. 12 disember.ina kawen.aku jadi pengapit.siap nk kenenkan dgn pengapit lelaki.lawak tul.haha.

17. disember until nexy year.still struggling with my tesis.hehe.

demikianlah, antara peristiwa2 penting yang berlaku sepanjang 2009.adatla tu,ada gembira,sedih.barulah 'sedap' hidup kita ni.hidup kita tak selalu berada di atas.kadang2 kita perlu berada di bawah juga.untuk proses muhasabah diri.to become a better person.itu apa yg aku pelajari sepanjang 2009.apa yang aku harapkan pada 2010?
finish my study, cari SOULMATE..haha.,cari ilmu dunia dan akhirat, dan jadi insan yg terbaik.insya ALLAH.cherish every moment...LIVE LIFE TO THE FULLEST!!!!

No comments: