cherish every moment we lived
be thankful of what we had and achieved

Thursday, December 17, 2009

untuk pertama kalinya...



-gambar di atas atas belas kasihan google image-

setelah berkali-kali diajak oleh teman2 untuk menyertai aktiviti di atas, akhirnya aku bersetuju. bukan sebab takut tinggi tapi ada komitmen lain.haha.alasan semata-mata.untuk pertama kalinya aku join wall climbing.so semalam, aku n shida ( rakan lab cum driver aku.haha.jgn mare ek shida ) bersiap2 menuju ke Putrajaya Challenge Centre.hmm,aku pun kurang pasti nama penuh pusat climbing tersebut,lebih kurang tambah tolak la nama nya.pusat tersebut terletak berdekatan dgn PICC.nak tau kat mana..better google map la.jgn tanya saya di mana tempat tersebut sebab saya ni sgtla lemah kalo bab2 jalan2 ni.harap ampun.hehe.

perasaan aku?of course la nervous beb.aku ni bukan jenis orang yg bersukan.dari sekolah menengah lagik.yg main pun petanque.haha.tak caya tanyala famili n kwn2 aku.mesti tergelak kalo diorg tau aku join sukan.hehe.

masuk je pusat tersebut, tgk ramai org yg sedang climb.kagum dgn diorg.tapi biasala, ramai lelaki dari pompuan ( pe lagi, cuci matala..hehe ).tgk cara diorg panjat, dalam hati aku terdetik,'i can do this'.kene bagi semangat kat diri sendiri.hehe.oh lupa nak perkenalkan dua watak yg amat penting.tanpa diorg, takdenya kami climb.hanis and her cik abe, nas.hanis nila yg intro kat aku psl wall climbing nie.

so tanpa berlengah masa.kami pun amik tpt.first,shida yg naik dulu.tgk org naik mmg la senang.huhu.tiba turn aku, nas yg bilayer aku.oh ye,bilayer ni org yang akan hold tali utk kita.maksudnya akan jaga kita dari terjatuh dan juga bertanggungjawab memberikan arahan semata kita tgh climb.ok.sambung cite.dimulakan dgn lafaz mulia,aku mula mendaki(erm, blh consider mendaki ke?belasahla).huhu.mula2 okla,smooth.tapi sebenarnya susah.tpt kita berpaut tu jauh antara satu sama lain.huhu.aku dhla tahap kekuatan tangan yang amat lemah ditambah pula berat bahagian bwh (paham2 jela),aku tewas.huhu.tapi takpela.at least aku try.4 kali aku climb, 4 kali jugakla aku tewas.huhu.sedih?tak jugak.maybe aku tak tau teknik yg btul.so takleh nk climb dgn cara yg betul.satu lagi,kena yakin.aku tak brp yakin.lagi satu stamina kurg.tu pun antara sebab la tak dpt smpi atas.but im very proud of myself.

wall climbing ni mengajar kekuatan mental dan sudah semestinya fizikal.batu2 yg ada kat dinding tu menggambarkan jalan2 atau dugaan2 dalam hidup.harus tabah menghadapi kesemuanya.harus tentukan jalan hidup kita sendiri.sama cm wall climbing.kita yyg tentukan sendiri batu mana yg kita nk berpaut or pijak.amboi shiela,sempat lagi berfalsafah di saat2 wall climbing.haha

kalau ada yang bertanya "nak join tak wall climbing?".dengan pantas aku menjawab "sure tapi setelah sume kesakitan yang aku alami skrg akibat wall climbing ilang."haha.

-tammat suda-

No comments: