cherish every moment we lived
be thankful of what we had and achieved

Wednesday, September 29, 2010

Pendiam itu sifatku

Bagi sesiapa yang baru bertemu saya buat pertama kali, memang mereka akan cop saya sebagai pendiam yang amat. Bagi mereka yang  dah jemu bertemu dengan saya, mereka akan berkata ‘ Ko pendiam?’ dan akan disusuli dengan gelak tawa sinis.hehe.
Kalau anda berjumpa saya dengan adik saya, we are like 2 different species.adik saya suka bercakap.saya pula sebaliknya.
Saya masih ingat lagi, masa darjah dua, bersekolah di Assunta, cikgu pernah bagi anugerah budak yang pendiam pada saya.maksudnya saya budak baik la tu.haha.perasan btul.masuk bakul angkat sendiri.masa darjah enam plak, rakan sekelas pernah cakap kat saya ‘dalam mulut saya ada emas’ sebab jarang bercakap.
Kalau saya berjumpa dengan orang yang saya kurang rapat atau pertama kali berjumpa, saya lebih suka mendengar dari bercakap.bercakap pun bila perlu bagi pandangan sahaja.
Saya jadi nervous, jantung berdegup laju bila jumpa orang baru sebab perlu fikir nak cakap topic pe.tak keruan saya.hehe.(macam la byk kawan baru ko jumpa.haha).sebabnya saya ni pendiam orangnya bila dengan orang yang kurang dikenali.
Even dengan cousins dan pak cik, mak cik pun saya kurang bercakap.kronik betul penyakit saya nie.bagus ke tak pendiam ni?bagaimana harus diubah sifat ini?could anyone please help me?
kalau diam camni blh jadik gile aku.hahahah

4 comments:

YaMie said...

cari pakwe yg byk cakap hehehe

shiela-suka-suki said...

haha.kaalu byk sgt cakap, aku pun rimas wei.aiseh, yang sedang2 saja...

a.m.n.i.n.a said...

aku byk cakap dgn ko.ko pun byk ckp dgn aku.hehe

shiela-suka-suki said...

yela nina.nanti kalau aku diam ko akan tanya 'shiela, nape ko senyap?' muahaha