cherish every moment we lived
be thankful of what we had and achieved

Sunday, April 25, 2010

cerita pada minggu ini.

assalamualaikum.wah2,skrg rajin betul update blog.yela,seminggu sekali update.kira rajin la tu dari sebulan sekali.hehe.apa cerita ek?haaa, minggu ni merupakan minggu yang agak tertekan bagi aku.labwork buat tak jadi.aiseh.kena troubleshoot balik.bertambah banyak la keje aku yang sedia byk tu.byk pulak faktor yang kena troubleshoot.lagi memang bertambah tekanan aku.huhuhu.rasa cm jatuh dari langit ke bumi je perasaan ini.kenapa timbul perasaan ni?sebab aku bandingkan nasib aku dengan kawan2 lab yang lain.yang buat keje@protokol@method samam seperti aku.mmg mereka ada yang kena troubleshoot, tapi rasanya tak seteruk aku.ada buat untuk pertama kali terus jadi.kadang2 aku rasa cm loser pun ada.buat kerja tak jadi.huhu.ini yang membuat jiwa aku merana.aiseh.jalan yang harus aku lalui berliku, cm ular kena pukul.aku sangat down.menangis.ALLAH menduga aku lagi sekali lagi.menurut kajian Dr Fadzillah Kamsah, orang yang yang bulan April ni, bermotivasi tinggi,pandai bagi motivasi kat orang (haha..yeke.aku pun kurang pasti).mengambil sifat tersebut,aku menpsiko diri aku dengan cara tersendiri.huhu.ALLAH nak aku pandai troubleshoot experiment ini.sbb itu DIA uji aku.aku pun ada teringat ayat al-Quran, tak sure dari surah mana.yang bermaksud 'ALLAH takkan menguji umatnya dengan sesuatu yang tak tertanggung oleh umat-NYA'.maksudnya,ALLAH sekarang uji aku dengan sesuatu yang boleh aku hadapi.InsyaALLAH,dengan keizinan dari-NYA.sedari itu.motivasi diri sudah kembali walaupun bukan 100%.alhamdulillah.sedang mengumpul semangat untuk bangkit kembali.or kena cari semangat lain ni?haha.

ok.enough about work.kita cite pasal jalan2 cari makan pula.pada selasa lepas,untuk pertama kalinya aku makan di Victoria Station.itupun atas kesudian sepupuku belanja aku.satu perkara yang seronok, aku dapat berjumpa ayah saudara yang sudah lama tidak ketemu.hmm,wow,pertama kali aku tengok menu dia,mak datuk bapak la mahal.since cousin aku yang belanja.aku pun order yang mahal.haha,sungguh kejam ko shiela.ala,sekali sekala kan.victoria station ni faymes dengan beef steak.aku ni bukan penggemar daging sgt tapi order jela nak merasa kehebatan beef steak Victoria Station.aku order sizzling beef steak.hmm, now makan time.mmg berasap la kan.nama pun sizzling.apa rasa?tawar.haha.daging pun agak kering.maybe kuah dia tak berapa nk byk sgt kot.sbb tu kering.jenuh jugak la nk abiskan.orang dh belanja.kena la abiskan.hikhik.lain kali tak nk tempah dah beef steak.mmg bukan taste aku.huh,abis diet aku.selama ni mmg avoid atau kurangkan makan daging merah.tapi sekali sekala,apa salahnya kan.hehe.

next?ok.cite psl hal semlm.pegi wedding farid di felda tersang,raub.raub?haha.selama hayat aku, aku tak penah smpi raub.seingat aku, aku just pass thru raub sbb nk ke kl dr kelantan.itu sahaja.bentong pun sama jugak.bdr yg sgt asing bg aku.smpi ada org kata, aku ni orang pahang ke bukan?haha.sedih je dengar pernyataan tersebut.aku ke bentong dengan menaiki bas di pekeliling.dh tak tau sgt perjalanan ni,kena ramah mulut bertanya orang.nasib baik akak konduktor tiket bas tu baik.ramah.hmm,orang phg mmg ramah tamah orangnya.hehe.aku naik bas pkl 1130.dijangkas smpi pkl 1230.sempat tido seround dlm bus.ni mmg jadi tabiat aku.masuk bas tido.haha.adeyh, ko ni takleh jadi co pilot ni.smpi kt bentong 1240 cmtu.jumpa dgn yamie n ema.pastu kami trus ke felda tersang.perjalanan mengambil masa lebih kurang 2 jam dr bentong ke felda tersang.mak aii,jauh gile.takpe.demi kawan yg lama tak jumpa.smpi rumah pengantin lebih kurg pkl 230.tgk2 cm lengang je.kalo kat kg,pkl 230 tu mmg takde sgt org.kalau kat bdr, time ni la peak hour.hehe.yang menariknya, siap ada band tu lagik.tapi band bawa lagu rock.aiseh, tak seswai dengan tema kita pada hari ni.tapi takpe,janji semua happy.

aku rasa setakat itu sahaja.tammat suda.

No comments: